Kaija Olin-Arvola Olipa pikkuinen oravanpoika kotona Kuuselassa.

Avoin kirje UPI:n johtajalle Teija Tiilikaiselle

Isä (oik) siellä jossakin.

(Julkaistu Uuden Suomen puheenvuorossa ja Bloggerissa)

Raasepori 14.3.2015

Asia: UPI ja Charly  Salonius-Pasternak

Arvoisa Teija Tiilikainen, johtaja!

Lähetin tutkijallenne Charly Salonius-Pasternakille twitterillä linkin, joka mielestäni on täyttä asiaa. Siinä Saksan entinen liittokansleri Helmut Schmidt pohtii nykyistä tilannetta EU:n ja Venäjän välillä. Juttu on mielestäni lukemisen arvoinen:

Olin varsin yllättynyt, kun sain ”tutkijaltanne” tällaisen vastauksen 13.3.2015:

C Salonius-Pasternak ‏@charlyjsp 15h15 hours ago

@Katjuussa 75v sitten pidimme itsenäisyyden, jonka turvin liityimme mm EUn - onneksi. Jos pidät Ven muuta sinne.”

Hän siis antaa minulle 30-luvun malliin ohjeen muuttaa itä-rajan taakse.

Olen viettänyt sodan jälkeisen ajan puutteessa lapsuuteeni. Äitini sairaus heitti sodan varjon meidän lasten päälle, kun pimennysverhojen takana keittiön lattialla pelkäsimme ylilentävien lentokoneiden ääniä ja desantteja. Isäni taisteli Talvisodan ja jatkosodan. Hän haavoittui Hotakassa Karhumäen suunnalla rajuissa taisteluissa vuonna 1941. Isäni putosi haavoittuneena ojaan. Ohijuossut venäläinen sotilas pysähtyi, tähtäsi, mutta jätti laukaisematta. Isä laittoi sormen luodinreikään ja raahautui hakemaan apua. Lopun sotaa hän ajoi ambulanssia. Jos isän lävistänyt luoti olisi mennyt kaksi senttiä enemmän vasemmalta, se olisi osunut sydämeen eikä minuakaan olisi. Isä kuoli 52-vuotiaana, rintamamiestalon rakentaneena ja täysin palvelleena.

Minusta tällaisella poikasella, joka on siellä UPI:n palveluksessa, ei ole mitään oikeutta toivottaa minulle menoa rajan taakse. Minun isänmaallisuuteni on sitä laatua, että haluan rakentaa tästä maasta paremman kaikille ihmisille. Minusta parasta maanpuolustusta on hyvinvoinnin, oikeudenmukaisuuden ja tasa-arvon luominen, mikä tuntuu olevan täysin vierasta Charly Salonius-Pasternakin kaltaisille ihmisille.

Jo aiemmin hän yllätti minut huutamalla: SUOMI EI OLE PUOLUEETON MAA. USKOKAA JO KATJUUSSA!

Minun tietääkseni Suomen puolueettomuudesta ei ole luovuttu. Eikä siitä pidäkään luopua. Jos Suomi nyt on liittoutunut EU:n kanssa, ei se tarkoita puolueettomuudesta luopumista.

Suomen ainoa oikea ulkopolitiikka voi olla vain rauha ja puolueettomuus. Ihmettelen, ettei tätä ymmärrä Ulkopoliittisen Instituutin tutkija Charly Salonius-Pasternak.

Arvoisa johtaja! Toivon että ryhdytte tarpeellisiin toimenpiteisiin koskien alaistanne tutkija Charly Salonius-Pasternakia.

Osoite:

10410 Åmminnefors

Sähköposti:

Puh:

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

5Suosittele

5 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (9 kommenttia)

pasi majuri

Salonius-Pasternakin ohje on varmasti ollut huomioimisen arvoinen. En ymmärrä itkuasi asian ympärillä. Jos mainostat huutaneesi tänne tullessasi helvetisti, täältä voi kuitenkin lähteä vähin äänin.

Olen itse saanut jonkin verran kehotuksia muuttaa ulkomaille enkä ole niistä lainkaan pahastunut. Olen päinvastoin alkanut harkita asiaa ihan tosissani. Salonius-Pasternak on Suomessa harvoja tutkijoita, joilla on asiaosaaminen kunnossa. Hänen ulostulonsa perustuvat faktoille ja todennäköisyyksille, joten moni älämölön ystävä ottaa niistä turhaan itseensä. On vaikea väittää vastaan, jos kertoo, että 1+1=2. Fiilistelijät ja älämölisijät voivat kertoa, että Venäjällä se ehkä on 3 tai mustatuntuu että se on enemmän tai vähemmän, mutta miksi se siitä muuttuu?

Turha siis itkeä, jos joku antaa vinkkejä vaihtaa maata. Venäjä on joidenkin mielestä niin ihana ja ihmeellinen maa, että itse pidän suorastaan ihmeenä sitä, että sieltä on tunkua ulos.

Kaija Olin-Arvola

Lapsellista lässytystä. Mene sinä vaan takaisin sinne, mistä olet tullutkin.

Suomen etu on rauha ja puolueettomuus. Silloin ollaan todella vaarallisilla vesillä, kun sotaa koskaan kokemattomat poikaset alkavat lietsoa sotaa. Kuvittelevat ilmeisesti tulevansa sankareiksi, koska eivät tajua, ettei sodassa ole mitään sankarillista. Vain verta, paskaa ja suolia.

pasi majuri

Taisit unohtaa, että pääsit rääkymään tänne vapaaseen Suomeen pelkästään sen takia, että joku porukka vastusti aikanaan sankarillisen puna-armeijan tänne tuloa. Kaikilla mailla ei käynyt yhtä hyvä tsägä.

On helppo rääkyä taustalla, kun muut hoitavat hommat. Sotia ei ole olemassakaan, rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto. Ei muuta kuin runoja lausumaan, sillä ne sodat maailmasta loppuvat. Vai mitä?

Kaija Olin-Arvola Vastaus kommenttiin #4

Voi, voi! Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.

Juuri kaltaisesi ovat syyllisiä maailman sotiin ja verenvuodatukseen.

Rauha saavutetaan elämällä ihmisiksi.

Käyttäjän RaunoLintunen kuva
Rauno Lintunen

Kokoomusjohtaja Jyrki Kataisen entinen neuvonantaja ja valtiosihteeri Teija Tiilikainen on koonnut veronmaksajien rahoilla Ulkopoliittiseen Instituuttiin (UPI)kymmenkunta telaketjututkijaa.

Näillä tutkijoilla on julkisissa ulostuloissa aina poliittinen tavoite. Se on Venäjän vastaisuus ja Naton sekä USA:n ylistäminen.

Eduskuntapuolueiden lisäksi UPI:n tukijoita ovat Aatos ja Jane Erkon säätiö, kapitalistien EK ja porvarimedia.

pasi majuri

Hehheh, toisaalta, onhan meillä aina niin luotettava Aleksanteri-instituutti hyödyllisiä idiootteja varten..

Kaija Olin-Arvola

Alexanteri-instituutissa sentään on joitakin järki-ihmisiäkin, vaikka tiedotusvälineisiin yleensä kutsutaan joku virolainen, joille tulee naapurista ihottumaa.

Kaija Olin-Arvola

UPIssa kaikilla vissiin nokkosihottuma, joka tulee kylmästä ilmasta niin kuin puolustusministerilläkin ja rannikkojääkärikurssi suoritettuna kirjeopistossa. Järjetöntä. Hyvä huudella. Kaikkia sitä pitää elättää.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset